Aquesta vegada serà la diputada Marga Sanz de EUPV, que ha visitat aquest matí les instal·lacions de l'escola, qui farà les preguntes de L'apama, sobre les obres de l'escola Carrasquer de Sueca, a les Corts Valencianes .
Ja ho feren abans Ana Noguera diputada de PSPV-PSOE i Josep Pañella diputat de COMPROMIS.
A totes i a tots donem les gràcies, ja que son part dels nostres representants a Les Corts Valencianes.
ASSOCIACIÓ DE PARES I MARES DEL CEIP CARRASQUER DE SUECA
PREGUNTA A REALITZAR A LES CORTS VALENCIANES SOBRE LES OBRES DE L’ESCOLA CARRASQUER DE SUECA
Els més de 80 anys d’antiguitat de l’edifici de l’escola es fa palés en molts aspectes: murs plens de clivells i nombroses goteres; un menjador amb capacitat insuficient per a l’alumnat; existència de barreres arquitectòniques que fan difícil l’accés als lavabos i també al menjador i a l’aula d’informàtica, ubicats ambdós en planta alta; manca d’ascensor, de biblioteca, de saló d’actes i de gimnàs; instal•lacions elèctriques deficients i perilloses. A tot açò cal afegir el pedaç dels barracons, que ocupen una superfície ben considerable i deixen l’alumnat sense la meitat del pati d’esbarjo i que, malgrat el caràcter presumiblement provisional que tenien, han acabat acumulant amb els anys els mateixos defectes de l’edifici vell: goteres que els fan inundables i instal•lacions elèctriques d’alt risc.
Durant el darrer curs escolar, L'APAMA i el professorat de l’escola organitzaren una tancada a l'escola, una protesta davant un acte del PP local, una manifestació per Sueca, una celebració reivindicativa del Carnestoltes, diverses concentracions davant la Conselleria d’Educació, una sèrie de preguntes a les Corts, 3 dies de vaga per part de l’alumnat, un enviament massiu de cartes per part de l’alumnat dirigides al Sr. Font de Mora, una queixa al Síndic de Greuges, etc. No obstant això, les demandes de les obres de reforma i ampliació d’escola porten ja més de 20 anys.
El projecte d’execució de l'escola de Carrasquer ja fa temps que està aprovat, però els manifestants veuen amb escepticisme la promptitud de la licitació de les obres.
Les preguntes són les següents:
1) Per a quan la licitació de les obres? M. José Vargas (directora general de Règim Econòmic i Personal) es va reunir el 26-3-2010 amb els representants de l’escola i es va comprometre, de forma oral (es negà a fer-ho per escrit i ara sabem per què) a signar un compromís de licitació a la setmana següent de rebre un document per part de l’Ajuntament de Sueca que acreditara la inscripció de l’escola en el Registre de la Propietat. L’Ajuntament de Sueca lliurà eixe document a la Conselleria d’Educació el dia 7-4-2010. Per què no es va complir? Ja ha passat vora un any des d’aleshores.
2) El projecte bàsic de les futures obres de l’escola Carrasquer incloïa l’ampliació de l’escola i la rehabilitació de l’edifici antic, però el projecte d’execució NO contempla aquesta rehabilitació. Segons un informe tècnic encomanat per l’APAMA que s’ha enviat a la Conselleria d’Educació, està en continu deteriorament i presenta múltiples riscos per als usuaris, fins al punt que fa uns dies va caure part d’una cornisa. Per què ara no es contempla la rehabilitació de l’actual edifici? Cal esperar que algun alumne/a tinga un accident?
3) Segons una queixa presentada al Síndic de Greuges per part de l’APAMA de Carrasquer el 21-5-2010, de totes les licitacions per a escoles des de principi de 1010, el 95% eren per a pobles regits pel PP. Com és que no els cau la cara de vergonya?
4) Segons l’edició del Levante del 13-1-2011, Font de Mora digué que la demora en les obres a l’escola Carrasquer es devia a la manca de pressupost. Per què sí que hi ha diners per als mega-esdeveniments, com la Fórmula 1, America’s Cup, Agora, etc, etc? Per què sí que hi ha diners per a les obres d’ajuntaments regits pel PP?
5) L’alumnat de 10 grups de l’escola Carrasquer (primer cicle de primària i tot el cicle d’infantil) no disposa de professorat d’Anglés des de principi del curs 2010-2011. A què espera la Conselleria d’Educació a solucionar este problema? Com es pretén impartir el Xinés a les escoles si no hi ha ni professorat per a l’Angles? És una mania persecutòria a l’escola Carrasquer?