divendres, 18 de febrer del 2011

2 anys de blog

Hui celebrem el segon aniversari del blog de l'APAMA CARRASQUER amb nova imatge i més de 10.000 visites.
Gràcies per visitar-nos.



Get a scroller sign at spacemisc.com!

dissabte, 5 de febrer del 2011

Recull de Premsa (Gener 2011)




Las Provincias - Un informe señala que el estado del Carrasquer de Sueca es peligroso.
Vore la notícia en lasprovincias.es
 
Levante-EMV - El Consell prioriza los colegios de Montserrat y Benifaió por estar "más necesitados"

Levante-EMV - Un técnico de la consellería alerta del peligro que entraña el estado del colegio Carrasquer.

RIBERABAIXA.INFO

EUPV

dimecres, 2 de febrer del 2011

Noves preguntes a les Corts Valencianes

Aquesta vegada serà la diputada Marga Sanz de EUPV, que ha visitat aquest matí les instal·lacions de l'escola, qui farà les preguntes de L'apama, sobre les obres de l'escola Carrasquer de Sueca,  a les Corts Valencianes .

Ja ho feren abans Ana Noguera diputada de PSPV-PSOE i Josep Pañella diputat de COMPROMIS.

A totes i a tots donem les gràcies, ja que son part dels nostres representants a Les Corts Valencianes.


ASSOCIACIÓ DE PARES I MARES DEL CEIP CARRASQUER DE SUECA


PREGUNTA A REALITZAR A LES CORTS VALENCIANES SOBRE LES OBRES DE L’ESCOLA CARRASQUER DE SUECA

Els més de 80 anys d’antiguitat de l’edifici de l’escola es fa palés en molts aspectes: murs plens de clivells i nombroses goteres; un menjador amb capacitat insuficient per a l’alumnat; existència de barreres arquitectòniques que fan difícil l’accés als lavabos i també al menjador i a l’aula d’informàtica, ubicats ambdós en planta alta; manca d’ascensor, de biblioteca, de saló d’actes i de gimnàs; instal•lacions elèctriques deficients i perilloses. A tot açò cal afegir el pedaç dels barracons, que ocupen una superfície ben considerable i deixen l’alumnat sense la meitat del pati d’esbarjo i que, malgrat el caràcter presumiblement provisional que tenien, han acabat acumulant amb els anys els mateixos defectes de l’edifici vell: goteres que els fan inundables i instal•lacions elèctriques d’alt risc.

Durant el darrer curs escolar, L'APAMA i el professorat de l’escola organitzaren una tancada a l'escola, una protesta davant un acte del PP local, una manifestació per Sueca, una celebració reivindicativa del Carnestoltes, diverses concentracions davant la Conselleria d’Educació, una sèrie de preguntes a les Corts, 3 dies de vaga per part de l’alumnat, un enviament massiu de cartes per part de l’alumnat dirigides al Sr. Font de Mora, una queixa al Síndic de Greuges, etc. No obstant això, les demandes de les obres de reforma i ampliació d’escola porten ja més de 20 anys.

El projecte d’execució de l'escola de Carrasquer ja fa temps que està aprovat, però els manifestants veuen amb escepticisme la promptitud de la licitació de les obres.



Les preguntes són les següents:

1) Per a quan la licitació de les obres? M. José Vargas (directora general de Règim Econòmic i Personal) es va reunir el 26-3-2010 amb els representants de l’escola i es va comprometre, de forma oral (es negà a fer-ho per escrit i ara sabem per què) a signar un compromís de licitació a la setmana següent de rebre un document per part de l’Ajuntament de Sueca que acreditara la inscripció de l’escola en el Registre de la Propietat. L’Ajuntament de Sueca lliurà eixe document a la Conselleria d’Educació el dia 7-4-2010. Per què no es va complir? Ja ha passat vora un any des d’aleshores.

2) El projecte bàsic de les futures obres de l’escola Carrasquer incloïa l’ampliació de l’escola i la rehabilitació de l’edifici antic, però el projecte d’execució NO contempla aquesta rehabilitació. Segons un informe tècnic encomanat per l’APAMA que s’ha enviat a la Conselleria d’Educació, està en continu deteriorament i presenta múltiples riscos per als usuaris, fins al punt que fa uns dies va caure part d’una cornisa. Per què ara no es contempla la rehabilitació de l’actual edifici? Cal esperar que algun alumne/a tinga un accident?

3) Segons una queixa presentada al Síndic de Greuges per part de l’APAMA de Carrasquer el 21-5-2010, de totes les licitacions per a escoles des de principi de 1010, el 95% eren per a pobles regits pel PP. Com és que no els cau la cara de vergonya?

4) Segons l’edició del Levante del 13-1-2011, Font de Mora digué que la demora en les obres a l’escola Carrasquer es devia a la manca de pressupost. Per què sí que hi ha diners per als mega-esdeveniments, com la Fórmula 1, America’s Cup, Agora, etc, etc? Per què sí que hi ha diners per a les obres d’ajuntaments regits pel PP?

5) L’alumnat de 10 grups de l’escola Carrasquer (primer cicle de primària i tot el cicle d’infantil) no disposa de professorat d’Anglés des de principi del curs 2010-2011. A què espera la Conselleria d’Educació a solucionar este problema? Com es pretén impartir el Xinés a les escoles si no hi ha ni professorat per a l’Angles? És una mania persecutòria a l’escola Carrasquer?

L’ESCOLA CARRASQUER COMENÇA A CAURE

COMUNICAT DE L'APAMA DEL COL·LEGI CARRASQUER DE SUECA
Fa uns dies, l’APAMA de Carrasquer envià a la Conselleria d’Educació un informe tècnic, fet per un arquitecte i un enginyer, sobre el lamentable estat en què es troba l’edifici de l’escola Carrasquer, els perills que hi comporta i la corresponent legislació incomplerta per part de l’Administració.

Ahir, dimarts 1 de febrer, una mare s’assabentà que d’un clevill de la façana de l’edifici, d’uns 5 metres de llargària, sobreeixien unes pedres de dimensions considerables i que estaven a punt de caure, des d’uns 7 metres d’altura, sobre l’entrada a les aules d’infantil. Immediatament, el director de l’escola, Josep Matoses, plantejà el problema al subdirector territorial de València, Ramón Esteban, el qual envià un tècnic a l’escola.

El tècnic de la Direcció Territorial advertí que calia fer una neteja d’urgència i proposà que l’alumnat d’infantil haguera de romandre a les aules sense poder eixir fins que els operaris de l’Ajuntament de Sueca no acabaren de retirar les pedres en qüestió.

Una volta eliminat el perill imminent, juntament amb el tècnic de l’Ajuntament de Sueca, el tècnic de la Direcció Territorial inspeccionà la resta de l’edifici i informà al director de l’escola dels següents punts:

• Que l’informe tècnic que havia encomanat l’APAMA no estava gens lluny de la realitat. És a dir: que l’edifici “està fet pols” i que hi ha perill per als seus usuaris, encara que caldria fer més proves.

• Que el tipus de talla de l’edifici és perillós. Que en altres ocasions ha vist caure la talla sencera en algunes escoles. Que informarà a la Generalitat de la conveniència de llevar la talla i posar-ne una desmuntable, ja que facilitaria la nova instal•lació elèctrica, que també és perillosa.

• Que cal revisar les cistelles de bàsquet, ja que han d’estar homologades.

• Que mirarà el projecte d’execució de les futures obres de Carrasquer, ja que vol corroborar que no hi ha prevista cap intervenció en l’edifici vell.

• Que farà un informe favorable perquè es faça la rehabilitació.

• Que l’Ajuntament de Sueca ha de demanar un conveni de col•laboració amb la Conselleria d’Educació per a anar arreglant l’edifici antic.



Ahir per la vesprada es tornà a reunir la junta de l’APAMA i s’estudià la possibilitat de contractar un advocat per denunciar l’estat d’abandó que pateix l’escola per part de la Conselleria d’Educació. Els pares i mares es preguntaven si la Conselleria estarà esperant a que a les properes pluges caiga una rajola damunt d’algun cap.

dimarts, 1 de febrer del 2011

Vore museus sense eixir de casa

A partir de hui Google ens ofereix Google Art Project amb la possibilitat d'explorar els museus de tot el món, descobrir i veure més de mil obres d'art, i fins i tot crear i compartir la teua pròpia col.lecció d'obres mestres.

I l'escola... per a quan?